2011-02-25 | 14:28:07

Chapter 4 - To meet an old friend

- Haha, förlåt, men det var så roligt när hon kom in här och pratade med Zach och sen så när hon skulle gå så kom du och då krockade ni och din handduk hade börjat glida ner och...
- CHAZ! Jag hör inte vad du säger när du pratar så där jävla snabbt! avbröt jag honom men tänkte sen på det som hänt. 
Vi fortsatte gå och eftersom bussen slutat gå fick vi gå ända hem.
- Fast lite kul var det nog..., sa jag innan jag började skratta.
- Och nu måste du fråga vad hennes brunett kompis heter! flinade han och puttade till mig i sidan så jag höll på att ramla ner från trottoaren.
- Jag lovar! sa jag och log mot honom innan vi gick åt olika håll vid en korsning.

Fredag:
Efter att fått skjuts av Chaz till skolan gick vi direkt till engelskan. När vi gick genom korridorerna sökte jag med blicken efter en blond liten tjej. Jag hade inte sett Ashley sen i tisdags när vi krockade med varandra i duschen.
- Eller hur? Ryan? Ryaaaaan, RYAN! HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! hörde jag Chaz säga bredvid mig men reagerade inte förrän han slog till mig i bakhuvudet.
- Aj! Varför gör du så för!? sa jag surt och tog mig för huvudet.
- Du svarar ju inte när jag pratar med dig, muttrade han surt och gick in i engelskasalen.
- Oj, nähe, förlåt. Jag tänkte på annat, sa jag och slog min ner bredvid honom.
- Du tänkte på Ashley, flinade han och såg på mig.
- Nej..., mumlade jag och mötte hans blick.
- Hon är säkert sjuk, inget att oroa sig för! log han och vände blicken mot läraren som kom in. Vi hade bokredovisning men eftersom vi var så många i klassen så hann jag inte göra, utan satt bara och "lyssnade" hela lektionen. 
- Vi måste hitta på något ikväll, sa jag till Chaz när vi gick ut ur salen.
- Vi kan väl typ köpa hem pizza och spela nåt? svarade han och började låsa upp sitt skåp.
- Sounds good, sa jag, vi ses på lunchen, log jag och gick vidare till mitt skåp för att ta fram mina biologiböcker.

Efter skolan:
När vi slutat satte jag mig på en av bänkarna som stog i korridoren och väntade på att Chaz skulle sluta. Han skulle följa med och möta Justin på flygplatsen. 
- Hej! hörde jag någon säga och när jag kollade upp stog Ashley framför mig med ett svagt leende.
- Hej! log jag tillbaka, Har du slutat?
- Nej, jag har håltimme, du då? sa hon och satte sig ner bredvid mig på bänken.
Jag nickade:
- Väntar på Chaz, vi ska möta J... sen hejdade jag mig själv, det var skönast om hon inte visste att Justin skulle komma hit.
- Vem? frågade hon och kollade på mig med konstig min.
- Eh.. Jessica! Min kusin! svarade jag snabbt och hoppades att hon inte fattade att det var en ren lögn.
- Jaha, vad roligt! svarade hon med ett leende och jag suckade lättat för mig själv.
- Juste, Chaz undrade vad din brunhåriga kompis hette? Kom jag på efter ett vi suttit i tystnad ett tag.
- Ahaa, Cadie! sa hon och log. Jag log tillbaka och la det på minnet. 
- Asså förlåt att jag frågar.. men jag har hört att Justin kommer i helgen, är det sant? frågade hon precis efter. Jag kollade på henne och tänkte sedan på vad jag skulle svara, så jag nickade bara snabbt.
- Åh! Kan vi inte hitta på något då? Det skulle vara såååå kul att få träffa honom! sa hon och kollade på mig med lysande ögon.
- Ehh.. började jag, men precis då kom Chaz fram och slog till mig på axeln.
- Klar? frågade han och kollade på mig och log sen snabbt mot Ashley som log tillbaka.
- Yes! Du, vi ses, sa jag till Ashley och gick med Chaz ut ur skolan.
- Frågade du vad hon hette? frågade han när vi kommit ut och gick bort mot hans bil.
- Hon heter Cadie, svarade jag och satte mig i ena framsätet. Chaz nickade för sig själv och klev in i förarsätet och startade bilen. 
- Sen frågade hon om Justin.. Och om vi inte kunde hitta på något i helgen så hon fick träffa honom, mumlade jag vidare.
- Vad sa du då?
- Du kom, så jag sa inget, jag bara gick, sa jag och drog lite i ena mungipan. Chaz höjde ena ögonbrynet men sa inget. 

Justins perspektiv:

När jag kollade ut genom flygplansfönstret när vi var på väg att landa fick jag den där härliga känslan i magen som vanligt. Jag var hemma. Även fast vi bodde i ATL nu så skulle Canada och Stratford alltid vara mitt riktiga hem. När vi landat reste jag mig upp och följde med Kenny ut ur planet.
Mamma hade insisterat på att han skulle följa med och hålla koll på flygplatserna, men sen skulle han bo på ett hotell och hålla sig ur vägen. När hon sa det suckade jag först i början och protesterade, men när vi var på flygplatsen i ATL och såg att massa fans stog och väntade var det rätt skönt att ha honom med sig. Visst, dom var inte direkt så att dom bara flög på mig, men efter ett tag kunde det faktiskt bli lite jobbigt, speciellt när man hade ett plan att passa.
Vi gick under tystnad till väskutlämningen och jag fick snabbt syn på min väska. Även Kenny hittade sin rätt fort.
När vi kom ut ifrån gaten så såg jag Ryan och Chaz stå och vänta. När dom såg mig vinkade dom som galningar och så fort vi var framme vid varandra släppte jag min väska och kramade dom, först båda två och sen en och en.
- Fan va skönt att se dig! sa Chaz och slog till mig på axeln innan han snabbt kramade Kenny. 
- Detsamma! sa jag med ett leende och nickade sen mot Kenny som Ryan nu var framme och kramade, mamma tvingade honom att följa med, så jag inte skulle dö på flygplatserna, flinade jag.
- Du verkar verkligen vara i riskzonen, Justin, flinade Ryan och kollade sig omkring i den nästan helt tomma flygplatsen. Jag skrattade och sa till Kenny att jag skulle höra av mig om det var något och sen gick vi mot Chaz bil.
- Nåt nytt som hänt? frågade jag och lutade mig fram mellan framsätena där Ryan och Chaz satt.
- Ryan har en ny flickvän! sa Chaz och kollade på mig i backspegeln med retig blick.
- Käften! Det har börjat några nya tjejer i skolan och jag har snackat med en av dom, men det är Chaz som är intresserad! försvarade sig Ryan.
- Ni är så konstiga, skrattade jag, får jag träffa dom i helgen? 
Jag såg hur Chaz kollade på Ryan som såg ut att försöka tänka ut något smart att säga.
- Jag vet inte, tror dom va upptagna..., svarade Ryan tillslut. 
- Men vi kan ha kul ändå, det brukar vi ju ha! sa Chaz och log stort.
- Verkligen! Och jag ska visa er mina nya skills på COD, svarade jag med ett leende.
- HAHA! Vilka skills!? sa Ryan och flinade, och vi ägnade resten av tiden i bilen på väg till pizzerian till att diskutera vem som var bäst på COD.


Tror ni Ashley bara är ute efter att få träffa Justin eller tror ni hon vill vara Ryans kompis?
Vad tycker ni om att läsa lite i Justins perspektiv? Bra, dåligt? 
KOMMENTERA MYCKET NU! :) Jag vet att ni är många som läser, men får ändå bara nåra få kommentarer, alla kommentarer är välkomna, varesig det är bra eller dåligt! :)
6 Kommentarer
Anna:

asbra! :D hon får inte va ute efter Justin tycker jag :)

2011-02-25 | 19:43:56
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
mimmi:

hej! skulle du kunna fixa textsnittet eett snäpp större? texten är så jävla liten så man ser knappt ;s älskar novellen!

2011-02-26 | 16:38:47
någon:

jag tkr att din blogg är jätte bra för den visar inte bara JUSTIN och visar hur andra oxå känner sig run honom

2011-02-26 | 23:42:11
Siis:

Hon är säkert ute efter Justin, men hoppas inte det :D

2011-02-28 | 10:44:21
URL: http://musicflower.blogg.se/
Sofia:

ÄLSKAR novellen :D:D:D

2011-02-28 | 14:44:49
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Tess:

as bra :D mooooore!

2011-03-03 | 01:46:39
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: