2011-02-24 | 20:04:30

Chapter 3 - First look

"Hade tänkt komma hem till helgen, du är inte upptagen va?" Jag log när jag läste det. Jag och Justin har känt varandra sen vi började i skolan och han var som min bror.
"Nejdå, bor du här eller hos din mormor och morfar?" svarade jag.
"Hos dig tänkte jag, haha. Mormor och morfar är i ATL nu och stannar över helgen"
"Haha, låter bra! Mamma blir glad då också ;)" Min mamma har alltid gillat Justin, kanske för att han hade så bra inflytande på mig? Jag vet inte, men något var det iallfall som hon verkligen gillade. 
Vi smsade ett tag och han berättade om hans intervjuer och så, sen bestämde vi att vi skulle mötas på flygplatsen på fredag kväll.



Nästa dag:
Klockan ringde vid 07.00 och jag sträckte på mig innan jag reste mig upp. 
Jag tog upp mobilen och kollade om jag missat nånting, men det var tomt.
Jag gick in i badrummet och duschade av mig snabbt. När jag samlat mig mod ett tag så klev jag ut ur den varma duschen och drog en handduk kring höften medan jag letade efter något att ta på mig. 
När jag var klar så gick jag ner och åt frukost, det var väldigt skönt eftersom att alla fortfarande låg och sov. 
Som vanligt var jag på väg att missa bussen, även fast jag gick upp tidigt. Men jag hann och på bussen vinkade Chaz till mig och pekade på platsen bredvid honom. 
- Justin kommer i helgen, sa jag med ett leende när jag satt mig ner.
- Jag vet, vi skype.ade igår, svarade Chaz med ett leende, vi måste hitta på nåt roligt!
- Jaa! Men vad? sa jag och kollade ut genom fönstret.
- Vi fixar nåt, svarade han. Efter ungefär 5 minuter var vi framme vid skolan och vi gick av. Vi skildes åt eftersom att jag skulle ha kemi och Chaz fysik.
Jag gick bort till kemisalen och satte mig ned vid en bänk.
Efter ett tag som läraren och började gå igenom kemiska beteckningar och jag fattade inte ett dugg utan satt bara och försökte se smart ut.

Eftersom vi hade en lång lektion så var det lunch direkt efter och jag slängde ihop böckerna när jag hörde någon ropa mitt namn.
- Ryan! 
Jag vände mig om och såg en av tjejerna från igår. Jag stannade till och väntade tills hon var bredvid mig.
- Hej...? Sa jag med frågande röst och kollade på henne.
- Hej! Jag presenterade mig aldrig igår, jag heter Ashley! sa hon och sträckte fram handen som jag tog, ska du till matsalen? frågade hon sen.
- Yes, ska du med? frågade jag och kollade på henne. Hon nickade och jag vände mig om för att gå.
Vi gick tyst genom korridorerna till matsalen och jag funderade på om hon menade att hon bara skulle ha sällskap med mig dit, eller om hon skulle äta med mig. 
- Tack för att jag fick gå med dig, jag har fortfarande lite svårt att hitta. Vi ses! log hon och vek av för att gå till sina kompisar. Jag nickade och gick fram till grabbarna som satt och åt. Maten såg ännu äckligare ut än igår så det var inte ens värt att testa.
- Vem var det? frågade Riley och kollade på mig med ett flin.
- Ashley, hon och hennes kompisar kollade på eran träning igår, svarade jag och kollade på honom.
- Satsa! sa Charlie och blinkade med ena ögat.
- Haha, eller hur! mumlade jag och sneglade bort mot bordet där hon satt med sina kompisar. 

Efter skolan hade jag och Chaz träning så vi gick direkt till hallen. Eftersom vi var så tidiga så satte vi oss inne i ena omklädningsrummet och snackade.
- Vet du vad hennes andra kompisar hette? frågade Chaz när vi pratat om hur det kom sig att jag hade pratat med henne.
Jag skakade på huvudet.
- Men jag kan fråga! flinade jag mot honom. Han skrattade men tystnade snabbt.
- Vill du det? frågade han och kollade på mig.
- Fixar det så fort jag träffar henne!
- Vadå? Så ni ska träffas!? utbrast han och kollade på mig som att jag glömt berätta en stor hemlighet.
- Neej, jag menar när jag ser henne igen.. svarade jag snabbt och kollade ner på mina skor, men kände att Chaz kollade på mig. 
Efter ett tag började resten av killarna i laget komma och då började vi byta om innan det var dags att gå ut på isen.
Precis som jag trott så fick vi göra samma övning som Riley och Jeremys lag fick göra igår och det var inte kul.
- Är ni trötta!? skrek Williams (vår tränare) efter ett tag som kändes som 3 timmar.
- Ja, svarade vi allihopa i kör.
- BRA DÅ FORTSÄTTER NI! skrek han igen och vi alla suckade men gjorde som han sa. Det var inte kul att säga emot Williams, även fast han egentligen bara gjorde de här för att vi skulle bli bättre.

När träningen äntligen var slut efter att ha fått spela en kort match också halvsprang jag in i omklädningsrummet för att duscha av mig. När jag var klar drog jag bara en handduk runt höften som vanligt och gick ut till skåpen. När jag rundade ett hörn så krockade jag med någon och när jag kollade vem det var så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra.
- Eh, oj! sa Ashley med ett nervöst leende och flyttade sig åt sidan, men jag såg att hennes blick sökte sig neråt mot min handduk som börjat glida ner mer och mer. Jag drog snabbt upp den och log snabbt mot henne innan jag gick förbi henne och till mitt skåp där Chaz satt och försökte hålla sig från att inte börja asgarva.
- Käften, mumlade jag surt och drog ut mina kläder ur skåpet.
- Ashley är tydligen Zachs lillasyster, sa han innan han precis innan han brast ut i ett skratt som nästan aldrig verkade ta slut. 
Jag bytte om och kollade sen på Chaz som fortfarande satt och garvade.
- Är du klar, eller!? frågade jag och tog min väska och skulle börja gå.
Han nickade och reste sig och följde med mig ut ur hallen.
- Haha, förlåt, men det var så roligt när hon kom in här och pratade med Zach och sen så när hon skulle gå så kom du och då krockade ni och din handduk hade börjat glida ner och...
- CHAZ! Jag hör inte vad du säger när du pratar så där jävla snabbt! avbröt jag honom men tänkte sen på det som hänt. 
Vi fortsatte gå och eftersom bussen slutat gå fick vi gå ända hem.
- Fast lite kul var det nog..., sa jag innan jag började skratta.
- Och nu måste du fråga vad hennes brunett kompis heter! flinade han och puttade till mig i sidan så jag höll på att ramla ner från trottoaren.
- Jag lovar! sa jag och log mot honom innan vi gick åt olika håll vid en korsning.


Vad tycker ni om längden på inläggen? För långa? Lagom?
Kommentera mycket nu! :)<3


3 Kommentarer
Siis:

Lite längre, annars var det lagom ;D

2011-02-24 | 21:30:25
URL: http://musicflower.blogg.se/
josefin =D:

Lagom =D

går med längre,

det var bra att det inte bara handlade om Justin hela tiden =)

2011-02-25 | 00:21:51
URL: http://josefindaahl.blogg.se/
Erica:

Jag tycker det är alldeles lagom :)

2011-02-25 | 09:47:51
URL: http://justbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: