2011-02-22 | 20:26:34

Chapter 1 - To live in the shadow behind a star



- Hur är det att vara Justin Biebers kompis!? sa Emma och spände blicken i mig. Jag kollade på henne, och sedan på Stephenie som stod bredvid henne. Stephenie kollade snabbt på mig och sedan ner på det smutsiga grå golvet.
- Som det är för dig att vara kompis med Steph, sa jag med ett snett leende och skulle precis börja gå när jag hörde Emma igen:
- Jaa men hon är ju inte känd..
Jag suckade och kollade på henne igen.
- För mig är han bara Justin, ingen känd person, okej? 
Emma nickade och jag log lite snabbt mot henne igen innan jag sprang ikapp grabbarna som var på väg till matsalen. 

- Börjar brudarna bli jobbiga? flinade Charlie och puttade mig i sidan. Jag skrattade till och trängde mig förbi honom i kön. Men det var egentligen lite sant, det han sa. Ibland kändes det som att jag bara var "Justin Biebers bästa vän" och ingen egen person. Vart jag än gick kunde jag höra folk ropa efter mig som "Justin Biebers kompis, och inte som "Ryan".

Jag skakade på huvudet för mig själv och gick fram med brickan till mattanten som pressade fram ett falskt leende och la upp mat. 
Medan jag skeptiskt kollade på maten gick jag till bordet där resten av mina kompisar satt. Jag slog mig ner bredvid Chaz som petade i maten med en äcklad min. 
- Det här ser ut som något min katt spydde upp i morse! utbrast han och slängde ner gaffeln på brickan.
- Tack, Chaz. Jätte tack! sa jag och hejdade den fullastade gaffeln precis i sista sekund.
Chaz flinade och slog till mig löst på axeln. Jag tog upp paketet med smör och slängde på honom och höjde sen snabbt armarna innan han hann slänga tillbaka det. 
Resten av lunchen ägnade vi mest åt att sitta och peta i maten och spana in dom nya som börjat i våran skola.
- Asså varför har dom börjat här? frågade jag och nickade åt ett gäng nya tjejer och killar som gick förbi vårat bord. 
- Deras skola skulle rivas, eller nåt, sa Jeremy och vi alla följde dom med blicken när dom gick ut ur matsalen. 

Efter lunchen hade jag idrott med Chaz och Charlie. Vi bytte om snabbt och sprang snabbt in i idrottssalen och satte oss ner i ringen eftersom vi redan var sena.
- Sorry att vi är sena, Jones! sa jag och log snett mot honom. Det leende brukade gå hem hos dom flesta, men jag antar att det inte bet på manliga idrottslärare, för Jones kollade bara på mig och fortsatte sen genomgången. 
- Dela in er i grupper om 3-4 stycken i varje så får ni komma på en liten dans som ni sen ska visa upp för varandra i slutet av lektionen, sa han och kollade på oss med bestämd blick. 
Jag kollade på Chaz och Charlie som nickade och vi reste oss upp för att leta efter en plats att vara på.
Vi tog en dator från Jones och satte oss i ett hörn och försökte komma på vad vi skulle ha för låt.
- Teach me how to dougie! ropade Chaz så högt att alla vände sig om och kollade på honom. 
- Bra Chaz.. sa Charlie och puttade till honom i sidan.
- Men vi tar bara den där dansen till den ni vet.., Justin har lärt mig! sa han och kollade på oss.
Jag mötte Charlies blick:
- Bättre än att inte ha någon alls, sa han och kollade på mig.
- Ja det är sant, vi tar väl den då, sa jag. 
- YES! ropade Chaz och hoppade upp på bänken han satt på.

Efter att ha övat i 1½ timme så var det dags för samling igen. Eller ja, övat och övat, ska jag vara ärlig så övade vi säkert bara en fjärdedel av den tiden och skojade runt resten av tiden..
Vi kollade på ett par danser, som faktiskt var riktigt bra.
- Smith, Butler och Somers, er tur! ropade Jones, och man kunde nästan spåra uppgivenhet i hans röst.
Vi reste oss upp och låten sattes igång. Det gick helt okej, för att vara oss iallafall.. 
Efteråt hörde jag att det var några som jublade och jag vände mig om för att se vilka det var. Det var några av tjejerna från skolan som skulle rivas och jag log mot dom och vände mig sedan om. Jag hörde tjejerna fnissa och sedan att en av dom sa:
- Det måste vara Justin Biebers kompisar! Jag höjde ena ögonbrynet, alltid "Justin Biebers kompis".
- Eeh.. Aa bra killar.., mumlade Jones och skrev något i sina papper. 
Det var 2 grupper till som dansade, och sen skickade Jones ut oss för att duscha. 
När vi duschat klart så gick vi ut ur idrottshallen och eftersom det var vår sista lektion så följde jag och Charlie med Chaz hem.


Förlåt för ett lite tråkigt chapter, men bättre än inget, eller hur? ;)
Ni får gärna kommentera lite, så jag vet vad som e bra och vad som e dåligt! :)

12 Kommentarer
Bieberdream.blogg.se:

Skit bra :D // Alice

2011-02-22 | 20:35:52
Therese !:

Allt var jättebra! :)

2011-02-22 | 20:42:07
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
Therese !:

SV; Ja, det ska jag göra ! :) Kommer göra ett inlägg om den imorgon. Hih.



Längtar tills nästa kapitel<333

Och om du vill se mina andra bloggar, så heter de www.justindrewstories.blogg.se & www.fameiseverything.blogg.se :p

2011-02-22 | 21:58:19
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
maliemelon:

Jättebra ! :D

Kolla gärna in min blogg, utan jb & hans kompisar, bara en bok jag börjat skriva på ;)

www.aliciasnormalaliv.blogg.se

2011-02-23 | 09:30:32
Nellie:

Det var bra! :D

2011-02-23 | 12:25:48
URL: http://nelliiesplace.blogg.se/
josefine:

Haha kul att läsa något annat än om justin bieber xd skitbra mer!!!

2011-02-23 | 14:15:26
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Anonym:

asbra! :D du har veeerkligen talang!

2011-02-23 | 14:15:41
URL: http://jjustindbieberstories.blogg.se/
Stina:

Det var jätte bra meer :)

2011-02-23 | 15:09:41
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Sofia:

seriöst, den var sjukt bra! kommer definitivt fortsätta läsa;)

2011-02-23 | 17:19:18
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Siis:

Gillar den redan:D Så dålig var den inte ;D

2011-02-23 | 18:11:40
URL: http://musicflower.blogg.se/
någon:

det va bra men vill läsa mer

2011-02-23 | 18:54:56
Julia:

Awesome! :)

2011-02-23 | 19:09:30
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: